Sokan úgy gondolják, hogy egy Facebook hirdetés elindításához nem kell atomfizikusi diploma, és hogy ezt saját maguk, vagy legalábbis cégen belül meg tudják oldani. Ami igaz, valóban nem kell atomfizikust fogadni egy hirdetés felfuttatásához. De vajon hogyan lehet eldönteni, hogy az adott hirdetés jó volt-e vagy sem? Vajon tegyünk-e még pénzt ugyanebbe a kampányba, vagy sürgősen állítsuk le? Hogyan tudunk vezetőként dilemmázás nélkül felelős döntést hozni?

Biztosan te is hallottad már a mondást, miszerint “a reklámköltés fele kidobott pénz, csak azt nem tudod meg fele.” Ha egy vezető valóban nem tudja, hirdetésének melyik fele pazarló, akkor az nagy baj. Méghozzá azért, mert akkor jó eséllyel nem mér minden lényeges tényezőt. Vagy lehet, hogy semmit sem. Ha így van, akkor az inkább szerencsejátékhoz hasonlít. Lehet, hogy valóban a hirdetésre szánt összeg fele kidobott pénz lesz. De az is előfordulhat, hogy csak a 10%-a. Vagy a teljes összeg feleslegesen került elköltésre. Mérés nélkül legfeljebb csak tippelni lehet. Ami semmire sem garancia.

Hirdetést elindítani valóban nem bonyolult. De annak megállapítása, hogy

  • jól lett-e beállítva célközönség,
  • milyen jól működik a hirdetés címsora,
  • mennyire hatékony a hirdetésben megjelenő kép,
  • a weblapra érkező érdeklődő, mennyire tartja hasznosnak és/vagy érdekesnek az ott található információt,
  • mennyire hajlandóak az olvasók (videós bejegyzés esetén a nézők) letölteni a “csalit”, vagy egyből vásárolni
  • vajon milyen segítő hatása van az egyéb csatornáinkra…

erről megfelelő mérés nélkül semmilyen információnk sincs. Ezért a javaslatunk az, hogy mérj mindent, amit csak lehet, és ha tudsz, ezek alapján optimalizálj. Futtass párhuzamosan 2-4 hirdetést is, melyekben csupán egy-egy különbség van.

Talán már klisé, hogy mindennek az az alapja, hogy megállapítsuk a céljainkat. Mit akarunk elérni? Ismertséget akarunk építeni? Akkor sok megjelenés kell! Forgalmat szeretnénk terelni a weboldalra? Akkor olyan hirdetések kellenek, amire sokan kattintanak. Vagy konverziót szeretnénk növelni? Akkor viszont a kattintáson túl mérnünk kell a konverziókat is.

Mit mérj?

  • Mérd a célközönséged, pontosabban a célközönséged szegmenseinek az aktivitását.
  • Mérd a hirdetéseid egyes elemeinek a hatékonyságát: címsor, kép, szöveg, ajánlat.
  • Mérd a weblapod érkezési oldalának hatékonyságát: Mérj mikro konverziókat is, ne csak a végső célt
  • Mérd azt, hogy hol morzsolódnak le a vásárlási folyamatban a felhasználóid.
  • Mérd azt is, hogy mi történik a rendelés után.
  • Mérd azt is…

és itt a sort még sokáig lehetne folytatni. De attól függően, hogy milyen piacon dolgozol és milyen célok vezérelnek, számtalan különbség adódhat.

Miért lesz jó neked, hogy ott lesz előtted egy csomó szám?

  • Egyszerűbb lesz eldönteni, hogy egy hirdetés fusson-e tovább változatlan formában, vagy sem.
  • Könnyebb lesz optimalizálni, hiszen látni fogod, hogy ha változtatsz valamin, akkor az több érdeklődőt hozott vagy sem. Az a több érdeklődő valóban többet vásárolt-e vagy sem.
  • Optimalizált hirdetéssel, és az optimalizált (értékesítési) folyamattal sokkal olcsóbban tudsz megszerezni egy jó ügyfelet, akit jó eséllyel könnyebben fogsz újravásárlásra ösztönözni (ha olyan a terméked és szolgáltatásod, aminél ez lehetséges).

Összefoglalásképp szeretném, ha annyi megmaradna a mai bejegyzésből, hogy a hirdetéseidnél (a teljes folyamat minden lényeges pontján) mérj mindent. De ne a puszta mérés öröméért, hanem azért, hogy felelős döntést tudj hozni, hogy mit kell leállítani, miből kell több, miből kevesebb és min kell változtatni.

Kapcsolatfelvétel

Ha kérdésed van, vagy bővebb információra lenne szükséged, akkor írj vagy hívj, örömmel segítek!
Telefonszámom: +36 20 377 9514

Tetszik a bejegyzés? Oszd meg másokkal is!